One More click

Friday 11 October 2013

Misteri Asrama

Ikan derhaka yang dimamah bumi (gambar sekadar hiasan)

Bila saya tukar sekolah, lain pulak jadinya. Saya tak nampak makhluk-makhluk itu lagi tapi dua-tiga orang rakan nampak saya di tempat yang saya tak pernah lalu pun pada waktu itu.

Rakan saya melaporkan kepada saya tentang sikap sombong saya semasa mereka menjumpai 'saya' itu.

Saya tidak menegur mereka, malah menjawap pun tidak.
Sah lah itu bukan saya yang sebenarnya kerana pada ketika waktu yang disebutkan itu, saya tengah duduk dalam bilik sambil melukis, ataupun tengah buat aktiviti lain.

Tak tahu lah pula saya berjalan waktu tak tidur tapi dalam keadaan tak sedar. Tapi pada masa itu, saya buat tak tahu sahaja, mungkin dia nak berkenalan dengan kawan-kawan saya.
Saya rasa keadaan ni memang biasa berlaku, mungkin orang mengalaminya terutamanya orang yang ad ‘bela’ sesuatu.

Tapi berbeza dengan saya sebab cuma ada membela kucing, tapi saya tak bela dah pun, suka berak merata-rata: saya sudah post dekat mak saya untuk mendisplinkan kucing tersebut
Akhirnya, mak saya sayangkan kucing itu dan tak mahu pulangkan kepada saya balik.


No comments:

Post a Comment

Doniya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...