One More click

Saturday 19 October 2013

Misteri Burung Besar Berwarna Hitam

Ini bukan gambar rumah kakak saya
 
Selepas tamat kerja dekat Pasir Gudang saya balik tempat asal saya balik. Lepas itu setahun kemudian saya pergi kerja dekat Johor balik. Kali ini saya duduk dekat umah kakak saya dekat Tampoi.

Malam/pagi pertama saya sampai dekat rumah kakak saya, saya tidur dekat satu bilik.  Kejadian terjaga tengah malam/pagi pun terjadi lagi, kali ni saya terbangun sebab saya terdengar bunyi burung yang banyak seperti bunyi burung walit, punya la bingit.


 
Saya terjaga dan bila saya tengok dekat dinding saya nampak seekor burung hitam yang sangat besar, burung ini sedang berkepak dan bunyinya sangat  bising. Saya dah rasa lain macam, takkan ada burung sebesar tu boleh masuk dalam bilik yg berkunci, saya pun macam biasa, baca ayat Kursi, hilanglah dia dari pandangan saya.

Saya pun rasa tersangatlah lega, saya bangun buka lampu bilik. Baru saya nak rasa selesa tiba tiba bekalan elektrik terputus  pula. Terus rasa seram sejuk. Saya cuba bertahan tapi akhirnya terpaksa juga saya keluar dari bilik dan ketuk  pintu bilik kakak saya.

Kakak saya dan suaminya pun bangunlah. Bila diorang bukak pintu  terus lampu menyala balik. Mengada-ngada betul ‘burung’ hitam besar tu.

 

No comments:

Post a Comment

Doniya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...