One More click

Saturday 12 October 2013

Teka teki

Nak bagi teka teki:

1. how do u spell mouse trap with only three letters (sumber: buku tadika)

2. how du ya spell CANDY with only two letters (sumber: buku tadika yg sama)

3. teka teki peristiwa (yang telah diubahsuai):


Ini bukan sungai yang bakal diseberangi

Ada tiga ekor kerbau yang hendak menyeberangi sebatang sungai. Di dalam sungai ini ada tiga ekor buaya yang suka memakan daging di bahagian perut lembu sahaja.
Kerbau bertiga ini telah menjalankan proses pengundian dan didapati kerbau yang bernama Comel kena menyeberang sungai dahulu.

Comel pun berjalan ke sungai dan tak sampai 5 minit kemudiannya, comel pun didapati telah hanyut dan mati kerana perutnya telah tercedera dan setelah pakar forensik membedah siasatnya, didapati punca kematiannya adalah kehilangan darah yg melampau.

Tibalah giliran kerbau yang kedua (setelah diundi juga) pula memcuba nasibnya, nama kerbau ini ialah Comit, nasib Comit juga nampaknya lebih kurang sama dengan Comel. Comit mati di tempat kejadian.

Kerbau yg ketiga diberi nama oleh tuan gembalanya sebagai Comote. Comote pernah menyertai Sukan Komanwel (for animal only). Comote dapat menyeberang sungai yg berbuaya itu dengan jayanya. 

Soalannya: pada pandangan anda kenapakah atau bagaimanakah Comote boleh berjaya menyeberangi sungai tersebut tanpa gagal seperti Comel dan Comit?

Sila jawab semua teka-teki diatas. Siapa dapat jawapan betul saya bagi hadiah!

No comments:

Post a Comment

Doniya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...